The Influence of Product Quality, Trust, and Service Quality on Consumer Satisfaction
(Study of Vivan Robot Product Users in Jakarta)
DOI:
https://doi.org/10.54066/ijmre-itb.v2i2.1705Keywords:
Product Quality, Trust, Service Quality, Consumer SatisfactionAbstract
To find out the influence of product quality which partially influences consumer satisfaction, to find out the influence of trust which partially influences consumer satisfaction, to find out the influence of service quality which partially influences consumer satisfaction of Vivan robot product users in Jakarta. The population in this research are consumers who visit and purchase Vivan Robot products in DKI Jakarta, both individuals and shops. The exact number of population members is not known. The number of samples in this study was 96 respondents. The results of the observations that have been obtained are the product quality. partially has a significant effect on Consumer Satisfaction, Trust partially has a significant effect on Consumer Satisfaction, Service Quality partially has a significant effect on Vivan Robot Consumer Satisfaction.
References
Ali, Hasan . 2013. Marketing dan Kasus-Kasus Pilihan. Yogyakarta. CAPS.
Arikunto, S. 2006. Prosedur Penelitian (Suatu Pendekatan Praktek). Jakarta: Rineka Cipta.
Berman, Barry, Joel R. Evans, dan Patrali Chatterjee. 2018. Retail Management: A Strategic Approach, Global Edition. Edisi 13. New Jersey: Pearson Education Limited.
Bhuono A Nugroho. 2013. Strategi Jitu Memilih Metode Statistik Penelitian dengan SPSS. Yogyakarta : Andi
Charles W. Lamb, Joseph F. Hair, Carl McDaniel. 2001. Pemasaran, Edisi pertama. Salemba Empat. Jakarta
Darmadi Durianto, Sugiarto dan Tony Sitinjak. 2015. Strategi Menaklukan Pasar Melalui Riset Ekuitas dan Perilaku Merek. Jakarta : Gramedia Pustaka Utama.
Dharmesta dan Irawan. 2013. Manajemen Pemasaran Modern, Edisi Kedua, Yogyakarta : Liberty.
Djaslim Saladin. 2015. Manajemen Pemasaran Analisis, Perencanaan, Pelaksanaan dan Pengendalian. Edisi Keempat. Bandung : CV Linda Karya.
Duwi Priyatno. 2017. Belajar Praktis Analisis Parametrik dan Non Parametrik Dengan SPSS dan Prediksi Pertanyaan Pendadaran Skripsi dan Tesis. Yogyakarta : Gava media.
Fandy Tjiptono dan Gregorius Chandra. 2015. Service, Quality dan Satisfaction. Edisi 3. Yogyakarta: Andi.
Fandy Tjiptono. 2015. Strategi Pemasaran. Yogyakarta: Andi
Gunawan Sudarmanto. 2015. Analisis Regresi Linier Ganda dengan SPSS. Edisi Pertama. Yogyakarta : Graha Ilmu.
Heizer dan Render. 2013. Manajemen operasi 2. Edisi 7. Jakarta: Salemba Empat
Heizer, Jay dan Barry Render. 2015. Operations Management (Manajemen Operasi), ed.11, Penerjemah: Dwi anoegrah wati S dan Indra Almahdy, Salemba empat, Jakarta.
Hermawan Kartajaya. 2003. Marketing In Venus. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
Husein Umar. 2015. Metode Penelitian untuk Skripsi dan Tesis Bisnis. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Husein Umar. 2015. Riset Pemasaran dan Perilaku Konsumen. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka.
Ismail Razak. 2019. Pengaruh Kualitas Produk dan Kualitas Layanan Terhadap Kepuasan Pelanggan PT Gippum Medical. Jurnal Manajemen Bisnis Krisnadwipayana vol.5,no.3,
Joseph P, Guiltinan dan Gordon W, Paul. 2010. Strategi dan Program: Manajemen. Pemasaran Marketing Communication, Gramedia Pustaka Utama, Jakarta.
Kotler, Philip dan Gary Armstrong. 2014. Prinsip-Prinsip Pemasaran. Jilid 1 dan Jilid 2. Edisi 12. Jakarta: Erlangga.
Kotler, Philip dan Kevin Lane Keller. 2015. Manajemen Pemasaran. Jilid 1 dan Jilid 2. Edisi Ketiga Belas. Jakarta: Erlangga.
Kotler, Philip., Keller, Kevin L. (2013). Manajemen Pemasaran, Jilid Kedua, Jakarta: Erlangga.
Lestari, Sri dan Khairunnisa Tri Indriana. (2021). Pengaruh Kemudahan dan Keamanan. Terhadap Kepuasan Konsumen Fintech: Studi Kasus Pada Pengguna Aplikasi DANA. AlMisbah 2(1), 66-80.
Levy & Weitz, 2007. Retailing Management, 4th edition. New York: Mc.GrawHill, Irwin.
Malhotra, Naresh K. 2013. Riset Pemasaran : Pendekatan Terapan. Jilid 1. Jakarta: Indeks.
Marpaung, Budiman., dan Ani Mekaniwati. 2020. “Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Promosi dan Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen serta Dampaknya Pada Keputusan Pembelian (Studi Pada Konsumen Alat Mesin Pengolah Kopi di Pt. Karya Mitra Usaha).” Jurnal Ilmiah Manajemen Kesatuan, 8 (1): 29-38.
Nugroho J. Setiadi. 2016. Perilaku Konsumen. Edisi Revisi. Jakarta: Kencana.
Ovo Oryz Agnu Dian Wulandari, Fauzan Aufa Pradiva , Galang Abdul Aziz. 2020. Pengaruh Persepsi Kemudahan dan Kegunaan Terhadap Kepuasan Dalam Membangun Loyalitas Pengguna. Jurnal Manajemen dan Bisnis: Performa Vol. 17, No. 2 September 2020 1 ISSN: 1829-8680 E-ISSN: 2599-0039
Rambat Lupiyoadi dan Hamdani. 2016. Manajemen Pemasaran Jasa. Edisi Kedua. Jakarta: Salemba Empat.
Riduwan. 2013. Metode & Teknik Menyusun Tesis. Bandung : Alfa Beta.
Saleem, M. A., Zahra, S., & Yaseen, A. 2017. Impact of Service Quality and Trust on Repurchase Intentions. Asia Pacific Journal of Marketing, Vol. 29, No 5, 1136-1159.
Sari, Nandya Eka; Oswari, Teddy.2020. Pengaruh Kemudahan, Kepercayaan, Dan Keamanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Melalui Keputusan Pembelian Pada Toko Online Tokopedia. Creative Research Management Journal, [S.l.], v. 3, n. 2, p. 34-46, dec. 2020. ISSN 2621-1092
Setia. Saiman, Leonardus. 2009. Kewirausahaan: Teori, Praktik, dan Kasus-kasus. Jakarta: Penerbit Salemba Empat.
Simamora, Bilson. 2015. Memenangkan Pasar dengan Pemasaran Efektif dan Profitabel. Jakarta : Gramedia Pustaka Utama.
Singgih Santoso. 2018. Pengolahan Data Dengan SPSS 20. Jakarta: Elexmedia Komputindo.
Solomon, Michael R. 2011. Consumer Behavior : Buying, Having and Being, 9th ed.,. New Jersey: Pearson Addison Wesley
Sudaryono. 2016. Manajemen Pemasaran Teori Dan Implementasi. Yogyakarta: Andi
Sugiyono. 2015. Metode Penelitian Kombinasi (Mixed Methods). Bandung: Alfabeta
Turban, Efraim. et. al. 2015. Perdagangan elektronik, Perspektif Manajerial dan Jejaring Sosial edisi ke-8. Springer.
Turban, David K, J. Lee, T. Liang, D. Turban. 2012. Electronic Commerce Edisi ke-7. Amerika Serikat: Pearson
Ujang Sumarwan. 2015. Perilaku Konsumen Teori dan Penerapan dalam Pemasaran. Jakarta: PT Ghalia Indonesia.
Wolfinbarger, M. and Gilly, M.C. 2003 ‘eTailQ: dimensionalizing,measuring and predicting etail quality’, Journal of Retailing, Vol. 79, pp.183–198.