Does Digital Marketing Impact Student Enrollment At Universitas Buana Perjuangan Karawang?

Authors

  • Muhammad Abi Dzar Universitas Buana Perjuangan Karawang
  • Dini Yani Universitas Buana Perjuangan Karawang
  • Rieke Retnosary Universitas Buana Perjuangan Karawang

DOI:

https://doi.org/10.54066/ijmre-itb.v2i2.1818

Keywords:

Management students, university’s official instagram, decesion-making, marketing strategy

Abstract

This research aims to explore the impact of Instagram usage among management students who were enrolling at Universitas Buana Perjuangan Karawang in 2023. The study examines students' experiences and perceptions of the university's official Instagram account using a quantitative descriptive approach based on multiple linear regression analysis. The research reveals that management students of the 2023 intake highly prefer Universitas Buana Perjuangan Karawang over other universities. Additionally, the study shows the positive impact of Social Media Instagram and digital marketing strategies in influencing students' decision-making processes. The enrollment of management students at Universitas Buana Perjuangan Karawang for the 2023 intake increased impact by implementing Instagram as a marketing strategy.

References

Astuti, A. D. (2020). Fasilitas, Harga, Kualitas Pendidikan, Dan Lokasi Sebagai Determinan Keputusan Siswa Memilih Jasa Pendidikan Di SMK Muhammadiyah Imogiri (Studi Kasus Pada Jurusan Tata Busana). *Jurnal Administrasi Dan Manajemen, 10*(20). Retrieved from http://ejournal.urindo.ac.id/index.php/administrasimanajemen/index

Ayu Ashari, S., Taufik Bau, R. R., dan Suhada, S. (2023). Inverted: Journal Of Information Technology Education Eksplorasi Intensitas Penggunaan Sosial Media (Studi Deskriptif Pada Mahasiswa Teknik Informatika Ung). 3(2). Http://Ejurnal.Ung.Ac.Id/Index.Php/Inverted

Fridayanthie (2017). Pengaruh Strategi Promosi Dan Word Of Mouth Terhadap Keputusan Pendaftaran Calon Mahasiswa Baru Pada Universitas Muhammadiyah Tangerang.

Jaya, Hendra (2023). 21907-Article Text-69980-1-10-20231130. 6.

Kotler dan Keller. (2016). Kotler dan Keller - Marketing Management. In Boletin Cultural E Informativo - Consejo General De Colegios Medicos De España (Vol. 22).

Haikal Ibnu Hakim, Ohorella, N., & Edy Prihantoro. (2022). Strategi Komunikasi Pemasaran Angkringan Khulo Melalui Media Sosial Instagram. MUKASI: Jurnal Ilmu Komunikasi, 1(2), 111–122. https://doi.org/10.54259/mukasi.v1i2.802

Laksamana, P. (2018). Pengaruh Social Media Promotion Dan Electronic Word Of Mouth Terhadap Keputusan Pemilihan Pada Perguruan Tinggi Azmar Alumni Pascasarjana Perbanas Institute.

Luthfi, M., dan Mubarak, M. T. (2023). Efektivitas Instagram Sebagai Media Informasi Pondok Modern Darul Hijrah Putra Martapura. In Efektivitas Instagram Sebagai Media….

Nurlenawati, N., dan Retnosary, R. (2023). Audio Visual Budidaya Tanaman Kopi Sanggabuana Sebagai Sarana Promosi Pariwisata Desa Mekarbuana. 5(1).

Rahayu, W. I., dan Shafina, M. R. (2022). Program Studi D4 Teknik Informatika 123 Politeknik Pos Indonesia 123. In Jurnal Teknik Informatika (Vol. 14, Issue 3).

Retnosary, R. (2016). Penerapan Strategi Penjualan Produk Organik Dalam Upaya Meningkatkan Daya Beli Konsumen (Studi Kasus P.T. Hero Supermarket Cikampek) (Vol. 1, Issue 1).

Santosa, M., dan Vanel, Z. (2022). Strategi Digital Marketing Mg Setos Hotel Semarang Dalam Meningkatkan Revenue Di Masa Pandemi. Jurnal Penulisan Dan Pengembangan Sains Dan Humaniora, 6(2), 234–242. Https://Doi.Org/10.23887/Jppsh.V6i2.50088

Wijaya, N. P. N. P., Hurriyati, R., dan Dirgantari, P. D. (2023). Pengaruh Word Of Mouth Dan World Class University Terhadap Pemilihan Perguruan Tinggi. Coopetition : Jurnal Ilmiah Manajemen, 14(1). Https://Doi.Org/10.32670/Coopetition.V14i1.2683

Yani, D. (2023). Pengaruh Konten Digital Marketing Dan Electronic Word Of Mouth Terhadap Minat Beli Di Tiktok Shop Pada Mahasiswa Program Studi Di Manajemen Universitas Buana Perjuangan Karawang. Jurnal Ilmu Sosial Dan Pendidikan (Jisip), 7(1), 2598–9944.Https://Doi.Org/10.58258/Jisip.V7i1.4854/Http

Yani, D., Triadinda, D., Buana, U., dan Karawang, P. (2022). Kajian Strategi Digital Marketing Dalam Upaya Meningkatkan Daya Tarik Wisata Kuliner: Tinjauan Pada Umkm Gonze Cianjur Jawa Barat Di Era New Normal. Https://Cianjur.Pikiran-Rakyat.Com/

Published

2024-05-03

How to Cite

Muhammad Abi Dzar, Dini Yani, & Rieke Retnosary. (2024). Does Digital Marketing Impact Student Enrollment At Universitas Buana Perjuangan Karawang?. International Journal of Management Research and Economics, 2(2), 239–253. https://doi.org/10.54066/ijmre-itb.v2i2.1818