Peranan Metode Dalam Meningkatkan Kualitas Pembelajaran Pada Anak Di TK Madinah Safitri

Authors

  • Mitta Pebri Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Najwa Khairunnisa Panggabean Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Nayla Nazwa Fauziah Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Syahidah Awaliah Bintang Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Wulan Hijriayani Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Afrahul Fadhila Daulai Universitas Islam Negeri Sumatera Utara

DOI:

https://doi.org/10.54066/jmbe-itb.v2i2.1433

Keywords:

Learning Methods, Kindergarten Children

Abstract

The aim of this mini-research is to find out methods for improving the quality of learning at Madinah Safitri Kindergarten. This mini-research was carried out at Madinah Safitri Kindergarten Jl. Usman Siddik, Bandar Klippa, Kec. Percut Sei Tuan, Deli Serdang Regency, North Sumatra 20371. The research method uses qualitative methods. The data was obtained by directly observing the learning process at the Madinah Safitri Kindergarten. Insertion and model of learning strategies for play, child-centeredness and singing and prayer'.

References

Ahmad D. Marimba. (1987). Pengantar Filsafat Pendidikan Islam. Bandung: Al ma‟arif.

Arifin, M. (1993). Filsafat Pendidikan Islam (III). Jakarta: Bumi Aksara Jakarta.

Assegaf, A. R. (2011). Filsafat Pendidikan Islam: Paradigma baru Pendidikan Hadhari Berbasis Integratif- Interkonektif. Jakarta: PT. Raja Grafindo Utama Offset.

Barnadib, S. I. (1986). Pengantar Ilmu. Yogyakarta: FIP IKIP.

Driyarkara. (1950). Driyarkara Tentang Pendidikan. Yogyakarta: Yayasan Kanisius.

Hasbullah. (1986). Dasar-dasar Ilmu Pendidikan. Yogyakarta: FIP IKIP. KBBI. (n.d.). Kamus Bahasa Indonesia. Jakarta: Balai Bahasa.

KBBI. (2003). Undang-undang Republik Indonesia Nomor 20 tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional.Lengeveld.(n.d.). Paedagogiek Teoritis/Sistematis.

Mukodi. (2010). Pendidikan Islam Terpadu: Reformulasi Pendidikan Di Era Global. Yogyakarta: Aura Pustaka.

Mukodi. (2015). Reposisi Ilmu Pendidikan: Sebuah Tinjauan Reflektif. In D. Mukodi (Ed.), Seminar Nasional Pendidikan: Membangun Indonesia

Redja Mudyahardjo. (2011). Pengantar Pendidikan Sebuah Studi Awal tentang Dasar-Dasar Pendidikan pada Umumnya. Raja Grafindo Persada Jakarta.

Said, J. dan U. (1999). Filsafat Pendidikan Islam Konsep dan Perkembangan Pemikirannya (III). Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.

Sugiharto, B. (2008). Humanisme dan Humaniora. Yogyakarta: Jalasutra.

Suparlan Suhartono. (2007). Filsafat Pendidikan. (I. Muhsin, Ed.) (II). Yogyakrta: Ar-Ruzz Media Group

Downloads

Published

2024-01-06

How to Cite

Mitta Pebri, Najwa Khairunnisa Panggabean, Nayla Nazwa Fauziah, Syahidah Awaliah Bintang, Wulan Hijriayani, & Afrahul Fadhila Daulai. (2024). Peranan Metode Dalam Meningkatkan Kualitas Pembelajaran Pada Anak Di TK Madinah Safitri. JURNAL MANAJEMEN DAN BISNIS EKONOMI, 2(2), 88–93. https://doi.org/10.54066/jmbe-itb.v2i2.1433