Peran Public Relations di Kantor Walikota Jakarta Timur Menggunakan Media Sosial Instagram dalam Membangun Citra Institusi
DOI:
https://doi.org/10.54066/jpsi.v1i4.1046Keywords:
The Role of Public Relations, Social Media, ImageAbstract
What is the role of Public Relations in the East Jakarta Mayor's Office Using Instagram Social Media in Building an Institutional Image, the researcher will conduct research using a descriptive method with a qualitative approach. Data collection techniques in this research were interviews, observation and documentation studies. The results of this research are that using social media Instagram can build the image of an institution and help the role of public relations in the East Jakarta Mayor's Office.
References
Abidin, K. Z., & Soegiarto, A. (2021). Pemanfaatan Instagram Sebagai Media Publikasi Subbagian Protokol Pemerintah Kota Administrasi Jakarta Timur. Jurnal Riset Komunikasi, 241.
Effendi , M. (2010). Peran Internet Sebagai Media Komunikasi. Jurnal Dakwah dan Komunikasi.
El Ishaq, R. (2017). Public Relations: Teori dan Praktik. Malang: Intrans.
Feroza, C. S., & Misnawati, D. (2020). Penggunaan Media Sosial Instagram Pada Akun @yhoophiii_official Sebagai Media Komunikasi Dengan Pelanggan . Jurnal Inovasi, 35-36.
Kurniawan, C. G., & Nina, O. (2018). Strategi Komunikasi Eksternal Untuk Menunjang Lembaga. Economic Education Alaysis Journal.
Masitoh, S. (2018). Strategi Komunikasi Eksternal Humas Polda D.I Yogyakarta Dalam Mengelola Citra Positif Institusi.
Maulidia, R. (2020). Peran Humas Pemerintah Sebagai Sarana Komunikasi Publik . UG Jurnal .
Maureen, C., & Stellarosa, Y. (2021). Intagram Sebagai Bentuk Citra Diri Generasi milenial Jakarta.
Moloeng, L. J. (2017). Metode Penelitian Kualitatif . PT Remaja Rosdakarya.
Priscilla, A., & Amrozi, K. (n.d.). Peran Humas Dalam Mempertahankan CItra Unggulan Pada Tingkat SMP.
Sintje, A. R. (n.d.). Peran Public Relations Terhadap Meningkatkan Citra Perusahaan PT. Trakindo Manado.