Strategi UMKM di Alun – Alun Kidul Yogyakarta untuk Meningkatkan Kualitas Layanan dan Produk Penjualan

Authors

  • Mutiara Agus Wahyuni Universitas Terbuka
  • Hurian Kamela Universitas Terbuka

DOI:

https://doi.org/10.54066/jrea-itb.v3i1.2820

Keywords:

Customers, Quality, Service, MSMEs

Abstract

The aim of this research is to analyze MSME strategies related to customer satisfaction with quality services and products. This study applies a quantitative approach. Fifty respondents from the MSME consumer population who buy food and drinks in the southern Alun - Alun area were involved in this research. The results show that better product service can increase customer satisfaction.

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arditama, E. (2015). Kuasa berlapis di dalam pertukaran sumber daya: Studi kasus tentang karakter patronase di Alun-alun Kidul Yogyakarta (Doctoral dissertation, Universitas Gadjah Mada).

Hernández-Mogollón, J. M., Di-Clemente, E., & Campón-Cerro, A. M. (2020). Culinary travel experiences, quality of life and loyalty. Spanish Journal of Marketing-ESIC, 24(3), 425-446. https://doi.org/10.1108/SJME-12-2019-0307

Mumfangati, T. (2010). Wisata budaya Alun-alun Selatan Keraton Yogyakarta.

Pujayanti, S. (2022). Strategi pedagang kaki lima dalam meningkatkan pendapatan untuk kesejahteraan keluarga (Studi pedagang kaki lima di Jalan Sulawesi Ganjar Asri Metro Barat) (Doctoral dissertation, IAIN Metro).

Putra, A. R., Widyarto, E., & Widiantoro, A. D. (2017). Wana Warrior game as animal rescue campaign media. Wana Warrior Game as Animal Rescue Campaign Media, 4(1), 1-6.

Rahardjo, B., & Kristanto, Y. A. (2024). Analisis pengaruh kualitas layanan dan kualitas produk terhadap kepuasan konsumen. House of Management and Business (HOMBIS) Journal, 3(1), 1-8. https://doi.org/10.36660/hombis.v3i1.12

Setiana, D. S. (2018). Pengembangan perangkat pembelajaran untuk menstimulasi berpikir kritis matematis di SMP berbasis etnomatematika Kraton Yogyakarta.

Setiawan, H. (2020). Daya tarik pengunjung terhadap permainan di Alun-alun Kidul Yogyakarta berdasarkan kategori usia (Doctoral dissertation, Universitas Teknologi Yogyakarta).

Silalahi, S. U. B. (2019). Strategi pengembangan pariwisata di Alun-alun Kidul Kelurahan Patehan, Kecamatan Kraton, Kota Yogyakarta tahun 2018 (Doctoral dissertation, Universitas Atma Jaya Yogyakarta).

Yulianto, A. (2017). Analisis objek daya tarik wisata favorit berdasarkan jumlah pengunjung di Daerah Istimewa Yogyakarta. Media Wisata, 15(2).

Downloads

Published

2024-12-24

How to Cite

Mutiara Agus Wahyuni, & Hurian Kamela. (2024). Strategi UMKM di Alun – Alun Kidul Yogyakarta untuk Meningkatkan Kualitas Layanan dan Produk Penjualan. Jurnal Riset Ekonomi Dan Akuntansi, 3(1), 70–76. https://doi.org/10.54066/jrea-itb.v3i1.2820