Strategi Pemasaran Produk Pembiayaan Multi Guna (PMG) Dalam Menarik Minat Nasabah Menabung Di Bank Sumut Syariah Kcp. Lubuk Pakam

Authors

  • Fachri Arrizki Universitas Islam Negeri Sumatera Utara

DOI:

https://doi.org/10.54066/jrime-itb.v2i2.1520

Keywords:

Product Marketing, Multi-Purpose Financing, Customer Interest

Abstract

The purpose of this study is to raise  financing for PT. Bank Sumut Syariah Kcp. Lubuk Pakam had to overcome a number of challenges. The purpose of this study is to pinpoint these issues and  learn how banks overcome them. adopting qualitative descriptive techniques in research. Techniques and tools for collecting data include organized interviews and the use of secondary materials from books, journals and other sources. By examining the shortcomings, strengths, opportunities and threats of implementation, this research also uses a data analysis approach for superior ASN Motor Vehicle PMG items

References

Andespa, Roni. “Faktor-faktor yang mempengaruhi minat nasabah dalam menabung di bank syariah.” Al Masraf: Jurnal Lembaga Keuangan dan Perbankan 2, no. 1 (2017).

Assauri, Sofjan. Manajemen Pemasaran. Jakarta: PT. Raja Grafido Persada, 2004.

Baqi, Muhammad Fu’ad Abdul. Shahih Bukhari - Muslim. Jakarta: PT. Elex Media Komputindo, 2017.

Irham, Fahmi. Manajemen Strategis Teori dan Aplikasi. Bandung: CV. Alfabeta, 2015.

Jannah, Miftahul. “Analisis Penerapan Bauran Pemasaran (Marketing Mix) Berbasis Syariah dalam Meningkatkan Minat Beli Konsumen Pada Produk Nozy Juice di Kota Banda Aceh.” Universitas Islam Negeri Ar-Raniry Banda Aceh, 2018.

Kotler, Philip, dan Kevin L Keller. Manajemen Pemasaran. 13 ed. Jakarta: Penerbit Erlangga, 2008.

Miftah, Ahmad. “Mengenal marketing dan marketers syariah” 6, no. 2 (2015): 15– 20.

Nasution, Muhammad Lathief Ilhamy. Majamemen Pembiayaan Bank Syariah. Medan: FEBI UIN-SU Press, 2018.

Rangkuti, Freddy. Analisis SWOT Teknik Membedah Kasus Bisnis. 2 ed. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama, 2006.

Soemitra, Andri. Bank dan Lembaga Keuangan Syariah. Jakarta: Kencana, 2009.

Suci, Rahayu Puji. Esensi Manajemen Strategi. Siduarjo: Penerbit Zifatama Publisher, 2015.

Sudarsono, Heri. manajemen pemasaran. Jember: CV. Pustaka Abadi, 2020.

Downloads

Published

2024-01-20

How to Cite

Fachri Arrizki. (2024). Strategi Pemasaran Produk Pembiayaan Multi Guna (PMG) Dalam Menarik Minat Nasabah Menabung Di Bank Sumut Syariah Kcp. Lubuk Pakam . JURNAL RISET MANAJEMEN DAN EKONOMI (JRIME), 2(2), 140–147. https://doi.org/10.54066/jrime-itb.v2i2.1520