Strategi Pemasaran Digital dan Payment Digital dalam Meningkatkan Penjualan Kebab Dara Cabang Lubuk Begalung

Authors

  • Ainul Qodri Universitas Putra Indonesia YPTK Padang
  • Lara Sulmi Riva Universitas Putra Indonesia YPTK Padang
  • Ramdani Bayu Putra Universitas Putra Indonesia YPTK Padang
  • Wulandari Oktavia Universitas Putra Indonesia YPTK Padang

DOI:

https://doi.org/10.54066/jrime-itb.v2i3.2167

Keywords:

digital marketing, digital payments, social media, promotions, product sales

Abstract

This service activity aims to find out the application of digital marketing strategies and digital payments in increasing sales of Kebab Dara, Lubuk Begalung branch, Padang City, the obstacles faced by Kebab Dara in digital marketing and digital payments and the efforts made by Kebab Dara to increase sales of the products faced. In this activity we use detailed analysis using data collection techniques, observation and interviews. The results of this activity indicate that Kebab Dara is experiencing problems with declining sales. To overcome this, a digital marketing strategy is needed through social media such as Instagram, Facebook, TikTok and other social media and appropriate digital payments or qris so that sales can increase again in the future in an era of increasing numbers of competitors. After carrying out this research and observations, the marketing strategy carried out by Kebab Dara is a mix of digital marketing and digital payments.

 

References

Adisty, T., & Nugroho, R. H. (2023). Strategi optimalisasi digital marketing sebagai media pemasaran pada bisnis bakery. Jurnal Pengabdian Masyarakat, 2(1), 97-109.

Arumsari, N. R., Lailyah, N., & Rahayu, T. (2022). Peran Digital Marketing dalam Upaya Pengembangan UMKM Berbasis Teknologi di Kelurahan Plamongansari Semarang. SEMAR (Jurnal Ilmu Pengetahuan, Teknologi, Dan Seni Bagi Masyarakat), 11(1), 92-101.

Febrianti, A. S., & Yunita, T. (2024). Analisis SWOT Pada UMKM Kebab John Untuk Meningkatkan Strategi Penjualan. IJM: Indonesian Journal of Multidisciplinary, 2(3), 296-303.

Putri, E. W., Isnaini, R. A., & Tristiana, S. P. (2022, June). Peran Sistem Digital Payment Sebagai Strategi Peningkatan Pendapatan pada Usaha. In Prosiding National Seminar on Accounting, Finance, and Economics (NSAFE) (Vol. 2, No. 2).

Ramandhani, K., & Abadi, M. T. (2023). Membangun Loyalitas Pelanggan Melalui Promosi yang Efektif Studi Kasus Usaha Kebab di Wonokerto. Jurnal Mahasiswa Kreatif, 1(4), 39-50.

Rizan, M., & Febrilia, I. (2024). EFEKTIVITAS PROMOSI MELALUI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM KEBAB GENDATS. Mufakat: Jurnal Ekonomi, Manajemen dan Akuntansi, 3(1), 37-61.

Solihin, D., Ahyani, A., Karolina, K., Pricilla, L., & Octaviani, I. S. (2021). Pelatihan pemasaran online berbasis digital untuk meningkatkan penjualan bisnis online pada umkm di desa cicalengka kecamatan pagedangan kabupaten tangerang. Dedikasi Pkm, 2(3), 307-311.

Stiadi, M., Herlinudinkhaji, D., Ariyanti, Y. D. P., & Erwanti, N. (2021). Pelatihan Pemanfaatan Digital Marketing Dalam Pengembangan Pemasaran Bagi Pelaku UMKM. Bakti Banua: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(1), 8-11.

Published

2024-07-12

How to Cite

Ainul Qodri, Lara Sulmi Riva, Ramdani Bayu Putra, & Wulandari Oktavia. (2024). Strategi Pemasaran Digital dan Payment Digital dalam Meningkatkan Penjualan Kebab Dara Cabang Lubuk Begalung. JURNAL RISET MANAJEMEN DAN EKONOMI (JRIME), 2(3), 392–402. https://doi.org/10.54066/jrime-itb.v2i3.2167