Strategi Pemasaran Digital untuk Meningkatkan Brand Awareness di Era E-Commerce

Authors

  • Muhammad Rifaldi Universitas Islam Negeri Raden Intan Lampung
  • Sri Hartati Universitas Islam Negeri Raden Intan Lampung
  • Muhammad Alfin Vajriansyah Universitas Islam Negeri Raden Intan Lampung

DOI:

https://doi.org/10.54066/jrime-itb.v3i1.2790

Keywords:

Digital Marketing Strategy, Brand Awareness, E-commerce

Abstract

This research explores digital marketing strategies aimed at enhancing brand awareness in the e-commerce era. With the significant shift towards online shopping, brand awareness has become a critical component for businesses. The study utilizes qualitative methods to gather insights on user experiences and perceptions regarding digital marketing and brand awareness. Findings indicate that effective digital marketing strategies, including social media engagement, influencer collaborations, and data analysis, significantly influence brand visibility and consumer interaction. The implications suggest that businesses must adapt their marketing strategies to leverage digital platforms for improved consumer connections and brand recognition..

 

 

References

Adriana, I. L., & Widodo, T. (2019). Peran brand awareness dan brand image dalam memediasi pengaruh social media marketing activity terhadap e-wom dan komitmen pelanggan Tokopedia. eProceedings of Management, 6(2).

Afrilia, A. M. (2018). Digital Marketing Sebagai Strategi Komunikasi Pemasaran “Waroenk Ora Umum” Dalam Meningkatkan Jumlah Konsumen. Jurnal Riset Komunikasi, 1(1), 147–157. https://doi.org/10.24329/jurkom.v1i1.21

Agung, A. (2021). The Fundamental of Digital Marketing. Elex Media Komputindo.

Azaria, P. A. (2014). Pengaruh Internet Marketing Terhadap Pembentukan Word of Mouth Dan Efektivitas Iklan Dalam Meningkatkan Brand Awareness (Studi Pada Follower Akun Twitter Pocari Sweat Di Jejaring Sosial Twitter). Jurnal Administrasi Bisnis S1 Universitas Brawijaya, 13(1).

Farah, N. T., Amiwantoro, S., Nikmah, F., & Ikaningtyas, M. (2024). IMPLEMENTASI STRATEGI PEMASARAN DIGITAL DALAM PENGEMBANGAN BISNIS DI ERA DIGITALISASI. Jurnal Media Akademik (JMA), 2(4).

Hamel, G., Prahalad, C. K., & Maulana, A. (1995). Kompetisi masa depan. Binarupa Aksara.

Nawawi, S., & Riptiono, S. (2020). Pengaruh brand awareness dan brand association terhadap brand equity dengan brand loyalty sebagai variabel intervening. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Manajemen, Bisnis dan Akuntansi (JIMMBA), 2(2), 166-183.

Pramayanti, D. I. (2024). The Impact of Digital marketing on Brand awareness in E-commerce Utilization. Manajemen Dan Akuntansi, 4(1), 28–33. Retrieved from http://jibaku.unw.ac.id

Rangkuti, F. (1998). Analisis SWOT teknik membedah kasus bisnis. Gramedia Pustaka Utama

Rauf, A., Manullang, S. O., PS, T. E. A., Diba, F., Akbar, I., Awaluddin, R., ... & Yahawi, S. H. (2021). Digital Marketing: Konsep dan Strategi (Vol. 1). Penerbit Insania.

Sarwono, J. (2006). Metode penelitian kuantitatif dan kualitatif.

Sutrasmawati, R. E. (2016). Pengaruh brand awareness dan brand image terhadap keputusan pembelian. Management Analysis Journal, 5(4).

Downloads

Published

2024-12-14

How to Cite

Muhammad Rifaldi, Sri Hartati, & Muhammad Alfin Vajriansyah. (2024). Strategi Pemasaran Digital untuk Meningkatkan Brand Awareness di Era E-Commerce. JURNAL RISET MANAJEMEN DAN EKONOMI (JRIME), 3(1), 58–65. https://doi.org/10.54066/jrime-itb.v3i1.2790