Pengaruh Promosi dan Harga Terhadap Minat Beli di Pusat Grosir PIK (PGP) Jakarta Timur
DOI:
https://doi.org/10.54066/jrime.v3i1.3100Keywords:
Promotion, Price, Buying InterestAbstract
This study aims to determine the effect of promotion and price on people's buying interest at PGP PIK Mall, Penggilingan, Cakung, East Jakarta. The sample used in this study was 100 respondents. The method in this study used Random Sampling Technique, using a questionnaire, Data analysis using the SPSS Version 25 Program. The data analysis methods used were regression analysis, multiple correlation, coefficient of determination, hypothesis testing using the t test and f test. Based on the results of the study, it can be concluded that both promotion and price have a significant influence on people's buying interest at PGP PIK Mall. Price has a greater influence than promotion, but both together contribute significantly to increasing buying interest. This finding indicates that an effective marketing strategy needs to consider aspects of competitive prices and attractive promotions to increase consumer purchasing decisions
References
Alfonso, A., E. Mongan, A., & F. Memah, M. (2016). Gambaran kadar kreatinin serum pada pasien penyakit ginjal kronik stadium 5 non dialisis. Jurnal E-Biomedik, 4, 178–183
Alkatiri, S. T. (2017). Pengaruh Daya Tarik Iklan dan Potongan Harga Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Matahari Department Store Manado Town Square. EMBA.
Anang Firmansyah. 2018. Pengantar Manajemen. Edisi ke-1. Yogyakarta: Deepublish
Anggit Yoebrilianti (2018). Pengaruh Promosi Penjualan Terhadap Minat Beli Produk Fashion Dengan Gaya Hidup Sebagai Variable Moderator (Survei Konsumen Pada Jejaring Sosial). December 10, 2021, from https://e- jurnal.lppmunsera.org/index.php/JM/article/view/660
Ardeati, Kristiana. 2018. Pengaruh Arus kas, Laba dan Leverage terhadap Financial Distress. Universitas Sanata Dharma.
Assael, Henry. 2010. Perilaku Konsumen. Jakarta: Binapura Aksara
Astut, M. &. (2020). Manajemen Pemasaran UMKM dan Digital Sosial Media. Yogyakarta: CV. BUDI UTAMA.
Ferdinand. 2002. Metode Penelitian Manajemen : Pedoman penelitian untuk Skripsi, Tesis, dan Desertasi Ilmu Manajemen, Semarang : Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Kotler, Philip and Kevin Lane Keller, (2016): Marketing Management, 15th Edition New Jersey: Pearson Pretice Hall, Inc.
Kotler. (2022) Metode Pengukuran Kepuasan Pelanggan
Masilina Hia. (2018). Pengaruh Promosi dan Harga Terhadap Minat Beli Konsumen Cat Dulux di UD. Linda Telukdalam Kabupaten Nias Selatan. skripsistie.files.wordpress.com
Masilina Hia. (2018). Pengaruh Promosi dan Harga terhadap Minat Beli Konsumen Cat Dulux di UD. Linda Telukdalam Kabupaten Nias Selatan. STIE Nias Selatan, 8
mstrong, G. (2019). Prinsip-Prinsip Pemasaran Jilid 1, Edisi Kedua belas.Jakarta: Penerbit Erlangga.
Mulyana, M. (2019). Strategi Promosi Dan Komunikasi. 57–63. https://doi.org/10.31227/osf.io/v7dfr
Nasution, S. L., Limbong, C. H., & Ramadhan Nasution, D. A. (2020). PENGARUH KUALITAS PRODUK, CITRA MEREK, KEPERCAYAAN, KEMUDAHAN, DAN HARGA TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PADA E-COMMERCE SHOPEE (Survei pada Mahasiswa S1 Fakultas Ekonomi Jurusan Manajemen Universitas Labuhan Batu. Jurnal Ecobisma, 44.
Onggusti, V., & Alfonso, J. (2013). Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699.
Onggusti, V., & Alfonso, J. (2013). Pengaruh Harga, Produk, Lokasi, dan Promosi Terhadap Minat Beli Konsumen di Hotel Butik Bintang 3 di Surabaya. jurnal.unigo.ac.id
Pratiwi, S. D., & Suriani, L. (2017). Strategi Pemasaran Produk Rangka Atap Baja Ringan pada PT. Hari Rezeki Kita Semua Pekanbaru. jurnal.unigo.ac.id
Salim Z, Munadi E. Info komodoti tanaman obat. Jakarta: Badan Pengkajian dan Pengembangan Perdagangan; 2017:20
Sintia Dewi Pratiwi dan Lilis Suriani, 2017, Jurnal Valuta :Strategi Pemasaran Produk Rangka Atap Baja Ringan Pada Pt. Hari Rezeki Kita Semua Pekanbaru
Stanton, William J., 2001, Fundamental of Marketing, Seventh edition, Jilid 1, diterjemahkan oleh : Drs. Yohanes Lamarto, M.B.A., M.S.M., Penerbit Erlangga.
Sudaryanto dkk. (2019:87). Influence of Brand Image, Price, and Promotion on Consumer’s Buying Decision Of Fast Moving Concumer’s Good with Culture as a Moderating Variable in Basmallah Retail Store in Indonesia. International Journal of Scientific & Technology Researcg Volume 8, Issue 03, March 2019, ISSN 2277-8616.
Suryati, Lili. 2019. Manajemen Pemasaran Suatu Strategi dalam Meningkatkan Loyalitas Pelanggan. Sleman: CV Budi Utama
Tjipto, S. (2019). Desain Grafis Kemasan UMKM. Yogyakarta: CV. Budi Utama
Yoebrilianti, A. (2018). Pengaruh Promosi Penjualan Terhadap Minat Beli Produk Fashion dengan Gaya Hidup sebagai Variabel Moderator (Survei Konsumen pada Jejaring Sosial)
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 JURNAL RISET MANAJEMEN DAN EKONOMI (JRIME)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.