Faktor - Faktor Yang Mempengaruhi Impulse Buying Pada Masyarakat Desa Sebewe Dalam Penggunaan Aplikasi Shopee
DOI:
https://doi.org/10.54066/jurma.v1i2.288Keywords:
Sebewe Village Moyo Utara District, Impulse BuyingAbstract
The purpose of the study was to examine the effect of Shopping Lifestyle, Fashion Involvement, Hedonic Shopping Motivation on the Sebewe Village Moyo Utara District Community Users of the Shopee Application. The sampling technique used is Purposive Sampling. The research sample is the Sebewe Village Moyo Utara District Community using the Shopee application. The analytical tool used in this research is Multiple Linear Regression. The results of this study indicate that Shopping Lifestyle has a positive and significant effect on Impulse Buying, Fashion Involvement has a positive and significant effect on Impulse Buying, Hedonic Shopping Motivation has a positive and significant effect on Impulse Buying
References
Agus. 2020. Manajemen Pemasaran. Bandung: CV. Noah Aletheia
Amalia, S. H., & Syahril, M. (2017). Analisis Perilaku Konsumen Terhadap
Proses Keputusan Pembelian Ponsel. Jurnal Online Mahasiswa (JOM).
Astri Serliani, Sahidillah Nurdin, YSR (2019). Pengaruh Keterlibatan
Fashion Dan Gaya Hidup Belanja Terhadap Pembelian Impulsif. Jurnal Sain manajemen,1(1), 174–180.
Bertha. (2017). “ Internet Marketing: Konsep dan Persoalan Baru Dunia Pemasaran”.Jurnal Manajemen, Vol. 6, No. 1.
Budiman Rexy, Agus Supandi, R. L. Samadi. (2021). Pengaruh Shopping Lifestyle,Fashion Involvement, Dan Hedonic Shopping Motivation Terhadap Impulse Buying Behaviour (Survey Pada Konsumen Pt.Matahari Department Store Mega Mall Manado). Emba, 9(4), 1282–1292.
Brundi. (2018). Pengaruh Fashion Involvement Terhadap Pembelian Impulsif Pada Produk Fashion Yang Dimediasi Oleh Emosi Positif. Jurnal Kajian Manajemen Dan Wirausaha, 01, 334–350.
Ghozali, Imam. (2016). Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program IBM SPSS 23 (Edisi 8). Cetakan ke VIII. Semarang : Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Hardani dkk. (2020). Metode penelitian Kualitatif & kuantitatif. Yogyakarta:Pustaka Ilmu.
Hermawan. (2018). Komunikasi Pemasaran. Jakarta: Erlangga.
Hidayat, R., & Tryanti, I. K. (2018). Pengaruh Fashion Involvement Dan Shopping Lifestyle Terhadap Impulse Buying Mahasiswa Politeknik Negeri Batam.Journal of Applied Business Administration, 2(2), 174– 180.
Hursepuny, C. V., & Oktafani, F. (2018). Pengaruh Hedonic Shopping Motivation Dan Shopping Lifestyle Terhadap Impulse Buying Pada Konsumen Shopee Id. E-Proceeding of Management, 5(1), 1041–1048.
Japarianto. (201)2. Pengaruh Shopping Lifestyle dan Fashion Involvement terhadap Impulse Buying Behavior Masyarakat di Kota Denpasar. E-Jurnal Manajemen Unud 2016, Vol. 5, No. 8, pp. 5264-5273. Journal of Accounting, Finance and Auditing Vol. 3 No.1 (2021), pp 74
Kotler, (2019). Marketing Management. 15th Edition, Pearson Education,Inc. Minor M. (2017). Perilaku konsumen. Bandung: Erlangga.
O’Cass. (2017). Consumer Self Monitoring, Materialism and Involvement in FashionClothing. Australian Journal. Vol.9, No.1.
Oktafani, F. (2018). Pengaruh Hedonic Shopping Motivation Dan Shopping Lifestyle Terhadap Impulse Buying Pada Konsumen Shopee _ Id. E- Proceeding of Management, 5(1), 1041–1048.
Peter, J. Paul. (2017). Consumer Behaviour: Perilaku Konsumen Dan Strategi Pemasaran Jilid 2. Edisi Keempat, Jakarta Erlangga. Ristiana, E. (2016). Pengaruh Gaya Hidup Berbelanja dan Ketertarikan Fashion Terhadap Perilaku Pembelian Impulsif Pakaian Distribution.
Store (Distro) di Yogyakarta: Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Yogyakarta.
Septrizola, W. (2019). Pengaruh Hedonic Shopping Value dan Shopping Lifestyle Terhadap Impulse Buying pada Pelanggan Tokopedia di Kota Padang. Jurnal Kajian Manajemen Dan Wirausaha, 01, 360–368.
Shinta. (2017). Analisis Positioning produk UMKM Milo Jelly Bubble (MJB)berdasarkan persepsi pelanggan, Batam: Journal Business Administration. Vol. 1 No 2 September 2017.
Sucidha, I. (2019). Pengaruh Fashion Involvement, Shopping Lifestyle, Hedonic Shopping Value Dan Positive Emotion Terhadap Impulse Buying Produk Fashion Pada Pelanggan Duta Mall Banjarmasin. AtTadbir : Jurnal Ilmiah Manajemen, 3(1), 1–10.
Sunarti. (2016). Pengaruh Nilai Belanja Hedonis Terhadap Pembelian Impulsif Pada Toko Online Dengan Emosi Positif Sebagai Variabel Perantara. Jurnal Administrasi Bisnis, 8(2).
Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif R&D.Bandung: Alfabeta.
Thidi. (2018). Presents Shopee Situs Marketplace. Thidiweb.com Sunarti. (2016).Pengaruh Nilai Belanja Hedonis Terhadap Pembelian Impulsif Pada Toko Online Dengan Emosi Positif Sebagai Variabel Perantara. Jurnal Administrasi Bisnis, 8(2).
Utami, B. (2016). Pengaruh Nilai Belanja Hedonik Terhadap Impulse Journal of Accounting, Finance and Auditing Vol. 3 No.1 (2021), pp
Buying dengan Emosi Positif Sebagai Variabel Perantara (Studi Kasus pada Pelanggan di Ambarukmo Plaza Yogyakarta ).
Umboh, Z., Mananeke, L., & Samadi, R. (2018). Pengaruh Shopping Lifestyle, Fashion Involvement Dan Sales Promotion Terhadap impulse Buying Behaviour Konsumen Wanita Di Mtc Manado. The Influence of Shopping Lifestyle, Fashion Involvement and Sales Promotion To impulse Buying Behavior of Women Consumer At Mtc Manado. Pengaruh Shopping.1638 Jurnal EMBA, 6(3), 1638–1647.
Wahyono. (2018). Influence of Sales Promotion, Hedonic Shopping motivation,and Fashion Involvement Toward Impulse Buying Through a Positive Emotion. Pada Konsumen House of Smith Kota Semarang. ISSN 2252-6552. Management Analysis Journal 7 (4).
Widianingrum, Nia. (2017). “Pengaruh Shopping Lifestyle, Merchandising, Price Reduction dan Store Atmosphere terhadap Impulse Buying Behavior pelanggan swalayan Luwes Delanggu”. Skripsi pada Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam, IAIN, Surakarta.
Wulan Alimudin, Rachma, dan Fahrurrozi Rahman. (2020). Pengaruh Fashion Involvement dan Shopping Lifestyle Terhadap Impulse Buying Produk Fashion Shopee. E–Jurnal Riset Manajemen.Fakultas ekonomi dan Bisnis Universitas Islam Malang