PENGARUH PENGETAHUAN PRODUK DAN LIFESTYLE TERHADAP MINAT BELI PRODUK CREAM GLOW & LOVELY DI KOTA BIMA

Authors

  • Nurul Magfirah Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Bima
  • Kartin Aprianti Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Bima

DOI:

https://doi.org/10.54066/jrea-itb.v1i3.630

Keywords:

pengetahuan produk, lifestyle, minat beli

Abstract

This study aims to determine the effect of product knowledge and lifestyle on purchase intention of cream glow & lovely in Bima City. The approach used in this research is using an associative approach. The sample in this study was 96 respondents. The data collection techniques used were observation, questionnaires, and literature study. Data analysis techniques used were validity and reliability tests, classical assumption tests, multiple linear regression analysis, correlation coefficients, coefficients of determination, t tests, and F tests processed using the Statistical Product and Service Solution (SPSS) version 20 program. The results showed that product knowledge (X1) and lifestyle (X2) partially and simultaneously have a significant effect on the interest in buying cream glow & lovely products in Bima City with an effect of 56.8%.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aropah, D. Z., Wijayanto, H., & Wahyuningsih, D. W. (2022). Pengaruh E-Wom, Pengetahuan Produk, Dan Gaya Hidup Terhadap Minat Beli Iphone Bekas Bergaransi Ex Internasional Di Ponorogo. Bussman Journal: Indonesian Journal Of Business And Management, 2(2), 344-358.

Azhhari, R. A., & Yuliana, Y. (2021). Pengaruh Gaya Hidup Terhadap Minat Beli Smartphone Vivo Pada Masyarakat Desa Jaharun B Dusun 1 Kecamatan Galang Kabupaten Deli Serdang. JEKKP (Jurnal Ekonomi, Keuangan dan Kebijakan Publik), 3(1), 25-31.

Pratama, B. P. (2021). Pengaruh Pengetahuan Produk Terhadap Minat Beli Baju Seken Pada Toko Yomci Shop. Jurnal Manajemen Modal Insani Dan Bisnis (Jmmib), 2(2), 101-106.

Basyir, A. (2019). Pengaruh Lifestyle Dan Pengetahuan Produk Terhadap Minat Beli (Studi Pada Konsumen Batik Tulis Madura Al-Fath Kkg Bangkalan). Jurnal Pendidikan Tata Niaga (Jptn), 7(3)

Hadi, Y. A., Tambunan, D. B., & Sumanji, Y. M. P. R. (2022). Pengaruh Gaya Hidup Terhadap Minat Beli Produk Kayu Tree-X (Doctoral Dissertation, Universitas Ciputra Surabaya).

Irvanto, O., & Sujana, S. (2020). Pengaruh Desain Produk, Pengetahuan Produk, Dan Kesadaran Merek Terhadap Minat Beli Produk Eiger. Jurnal Ilmiah Manajemen Kesatuan, 8(2), 105-126.

Jannatul, F., Zeshasina, R., & Wiry, U. (2021). PENGARUH GAYA HIDUP DAN PENGETAHUAN PRODUK TERHADAP MINAT BELI ROKOK ELEKTRIK DI KOTA PADANG (Doctoral dissertation, Universitas Bung Hatta).

Limartha, M., & Erdiansyah, R. (2018). Pengaruh Brand Equity Dan Product Knowledge Terhadap Minat Beli Konsumen Komunitas Hello Beauty Jakarta Pada Produk Wardah. Prologia, 2(2), 426-433.

Kamaluddin, K., & Muhajirin, M. (2018). Pengaruh Gaya Hidup Terhadap Minat Beli Konsumen Dalam Berbelanja Online (Studi Kasus Pada Mahasiswa Stie Bima). Akrab Juara: Jurnal Ilmu-Ilmu Sosial, 3(3), 113-122.

Kusuma, A. M., Hikmah, M. A., & Marom, A. (2020). Pengaruh Islamic Branding, Kualitas Produk, Dan Lifestyle Terhadap Minat Pembelian Produk Skincare Pada Generasi Millenial Di Kabupaten Kudus. Bisnis: Jurnal Bisnis Dan Manajemen Islam, 8(2), 289-302.

Putra, A. H. P. M. (2019). Pengaruh Percieved Quality, Harga Dan Lifestyle Terhadap Minat Beli Produk Oldman. Co. Jurnal Mitra Manajemen, 3(11), 1038-1054

Raturandang, V. E. (2022). Pengaruh Lifestyle, Inovasi Produk Dan Viral Marketing Terhadap Keputusan Pembelian Produk Skincare Ms Glow Pada Reseller Pasar 45 Manado. Jurnal Emba: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 10(2), 620-631.

Santoso, I., Mustaniroh, S. A., & Pranowo, D. (2018). Keakraban Produk Dan Minat Beli Frozen Food: Peran Pengetahuan Produk, Kemasan, Dan Lingkungan Sosial. Jurnal Ilmu Keluarga & Konsumen, 11(2), 133-144.

Zukhrufani, A., & Zakiy, M. (2019). The Effect Of Beauty Influencer, Lifestyle, Brand Image And Halal Labelization Towards Halal Cosmetical Purchasing Decisions. Jurnal Ekonomi Dan Bisnis Islam (Journal Of Islamic Economics And Business), 5(2), 168.

Https://Www.Unilever.Co.Id/Brands/Beauty-Wellbeing/Glow-Lovely/ (Diakses Tanggal 20 Mei 2023)

Downloads

Published

2023-07-20

How to Cite

Nurul Magfirah, & Kartin Aprianti. (2023). PENGARUH PENGETAHUAN PRODUK DAN LIFESTYLE TERHADAP MINAT BELI PRODUK CREAM GLOW & LOVELY DI KOTA BIMA. Jurnal Riset Ekonomi Dan Akuntansi, 1(3), 184–198. https://doi.org/10.54066/jrea-itb.v1i3.630