HR Performance Improvement Based on Talent Management, Servant Leadership and Organizational Commitment

Authors

  • Satriadi Satriadi 3STIE Pembangunan Tanjungpinang
  • Ersa Cahyu Marcelyna STIE Pembangunan Tanjungpinang
  • Rahmanisa Rahmanisa STIE Pembangunan Tanjungpinang
  • Marhalinda Marhalinda Universitas Persada Indonesia
  • Sumardin Sumardin Universitas Ibnu Sina

DOI:

https://doi.org/10.54066/ijmre-itb.v1i2.495

Keywords:

Job Improvement, Talent Management, Servant Leadearship and Organizational Commitment

Abstract

The purpose of this study is to analyze the improvement of work based on talent management, servant leadership through organizational commitment. The type of research used is qualitative research. Research shows that talent management has a positive impact on leadership engagement that serves has a positive impact on organizational commitment, HR performance improvement based on talent management and servant leadership has a positive impact on organizational commitment, effective talent management, servant leadership has a positive impact on HR results. Talent management and servant leadership have a positive effect on staff performance and organizational commitment positive impact on HR performance Organizational commitment cannot be transferred the influence of organizational culture on the performance of personal activities. The effect of this research can be said to have theoretical and practical implications, there are efforts to improve the quality of HR performance maintaining and developing various organizational fronts with company needs.

 

 

References

Nugroho, M., & Putro, B. D. P. (2021). Peningkatan Kinerja Berbasis Manajemen Bakat, Servant Leadership Dan Komitmen Organisasi. Jurnal Ilmiah Manajemen dan Bisnis, 22(1), 1-16.

Tambunan, F. T. C. (2023, February). Peningkatan Kinerja Berbasis Manajemen Bakat, Servant Leadership, Profesionality Dan Komitmen Organisasi. In Unikal National Conference (pp. 369-377).

Widiastuti, W., & Rambe, A. N. (2023, February). Peningkatan Kinerja Berbasis Manajemen Bakat, Servant Leadership, Budaya Organisasi Dan Komitmen Organisasi Terhadap Kinerja Sdm Pada Bank Bri, Bni, Dan Mandiri. In Unikal National Conference (pp. 997-1011).

Redy Tri Saputra,Sri Langgeng Ratnasari, RonaTanjung, “Pengaruh Manajemen Talenta, Perencanaan Sdm, Dan Audit Sdm terhadap Kinerja Karyawan.” JurnalTriasPolitika., Vol4.No.1:90-9,April2020, e-ISSN:2597-7423, p ISSN:2597-7431.

Esy Avriani, Ramdani Bayu Putra,dan Amrefri (2021), “Analisis Kinerja Karyawan Ditinjau Dari Manajemen Talenta Dan Manajemen Pengetahuan Dengan Mediasi Komitmen Organisasi Pada Pt. Transco Pratama CRF Sungai Betung Dharmasraya,”Jurnal Pundi ., Vol. 05, No. 02, 1-12.

Made Septiadi, I G A Dewi Adnyani (2019) “Pengaruh servant leadership dan komunikasi organisasi terhadap komitmen organisasi,” E-Jurnal Manajemen Unud., Vol. 8, No. 3, 2019: 1401 – 1429.

Hidayati, S.N. (2016). Pengaruh Pendekatan Keras dan Lunak Pemimpin Organisasi terhadap Kepuasan Kerja dan Potensi Mogok Kerja Karyawan. Jurnal Maksipreneur: Manajemen, Koperasi, dan Entrepreneurship, 5(2), 57-66. http://dx.doi.org/10.30588/SOSHUMDIK.v5i2.164.

Rachmadinata, N. S., & Ayuningtias, H. G. (2017). Pengaruh manajemen talenta terhadap kinerja karyawan Lintasarta kota Jakarta. Jurnal Manajemen Indonesia, 17(3), 197-204.

Akuba, F., Yantu, I., & Podungge, R. (2022). Pengaruh Manajemen Talenta terhadap Kinerja Pegawai pada Kantor Samsat Kabupaten Gorontalo. Jurnal Mirai Management, 7(1), 208-218.

Karina, N. K., & Ardana, I. K. (2020). Pengaruh talent management terhadap kinerja karyawan dengan komitmen organisasi sebagai variabel moderasi pada karyawan. E-Jurnal Manajemen Universitas Udayana, 9(2), 487.

Pramarta, K. D., & Netra, I. G. S. K. (2018). Pengaruh Manajemen Bakat Dalam Mempertahankan Karyawan Dengan Komitmen Organisasi Sebagai Variabel Moderasi (Doctoral dissertation, Udayana University).

Sumiati, S., & Waruwu, Y. (2022). Pengaruh Manajemen Bakat Dan Komitmen Organisasi Terhadap Kinerja Pegawai Pada Dinas Koperasi Dan Ukm Provinsi Sumatera Barat. Jurnal Ekonomika Dan Bisnis (JEBS), 2(2), 135-153.

Shasena, D. R. (2021, September). Pengaruh Servant Leadership, Talent Management Dan Knowledge Management Terhadap Kinerja Karyawan Pt Dimar Antika Nugraha Desa Bringin Badas Kediri. In Seminar Nasional Manajemen, Ekonomi Dan Akuntansi (Vol. 6, No. 1, pp. 1042-1051).

Kusumowardani, A., & Suharnomo, S. (2016). Analisis Pengaruh Manajemen Talenta dan Global Mindset Terhadap Kinerja Karyawan dan Turnover Intention Dengan Komitmen Organisasi Sebagai Variabel Intervening (Studi Pada Karyawan PT. Cipta Busana Mandiri Demak). Diponegoro Journal of Management, 5(3), 146-160.

Safar, I. (2022). Pengaruh Talent Mangement Terhadap Kinerja Karyawan dengan Komitmen Organisasi Sebagai Variabel Moderasi pada PT. Borwita Citra Prima Makassar. Jurnal Sinar Manajemen, 9(1), 142-150.

Adriati, I. G. A. W., Martini, I. A. O., Sutrisni, E., & Wismawan, M. E. T. (2023). Retensi Karyawan Sebagai Mediasi Pada Pengaruh Manajemen Talenta Terhadap Kinerja Karyawan Dan Komitmen Organisasional. Jmm Unram-Master Of Management Journal, 12(1), 1-10.

Savitri, C., & Suherman, E. (2018). Pengaruh Manajemen Talenta Terhadap Kinerja Pegawai UBP Karawang. Buana Ilmu, 2(2).

Malika, D., & Irfani, A. (2022). Pengaruh Manajemen Talenta terhadap Kinerja Karyawan pada PT. X. Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis, 45-48.

Ramadhani, F. E., Harsono, H., & Sunardi, S. (2020). Talent Management dan Knowledge Management terhadap Kinerja Karyawan Dengan Employee Retention Sebagai Variabel Moderator. Jurnal Bisnis dan Manajemen, 7(2).

Fidianingrum, R., & Sukarno, G. (2021). Analisis Pengembangan Manajemen Talenta Terhadap Kinerja Karyawan Pada Badan Kepegawaian Daerah Provinsi Jawa Timur. Jurnal STEI Ekonomi, 30(02), 33-45.

Downloads

Published

2023-05-30

How to Cite

Satriadi Satriadi, Ersa Cahyu Marcelyna, Rahmanisa Rahmanisa, Marhalinda Marhalinda, & Sumardin Sumardin. (2023). HR Performance Improvement Based on Talent Management, Servant Leadership and Organizational Commitment. International Journal of Management Research and Economics, 1(2), 26–33. https://doi.org/10.54066/ijmre-itb.v1i2.495

Most read articles by the same author(s)